ŽELITE AUTOMATIZIRATI POSLOVNE PROCESE I UŠTEDJETI VRIJEME I NOVAC?
|||
ŽELITE VIRTUELNOG ASISTENTA ZA SVOJU STRANICU?
|||
POTREBNA VAM JE KOMPLEKSNA KALKULACIJA?
|||
TREBATE SIMULACIJU REZULTATA NA OSNOVU RAZLIČITIH SCENARIJA?
|||
TRAŽITE OPTIMALNO RJEŠENJE UZ POŠTOVANJE OGRANIČENJA?
|||
ŽELITE NAPRAVITI DASHBOARD OD BAZE PODATAKA?
|||
POTREBNO JE OBJEDINITI HILJADE FAJLOVA?
|||
TABELE SADRŽE PREKO MILION REDOVA?
|||
POTREBNA JE OBUKA?
|||
KONTAKTIRAJTE NAS PUTEM OBRASCA NA LIJEVOJ STRANI.
📅 Datum i vrijeme: 13. 12. 2025. u 17:00
💻 Platforma: Online webinar (link će biti poslan nakon registracije)
👨🏫 Predavač: Almir Budalica
Jeste li se ikada susreli s ograničenjem Excela od 32 varijable po scenariju u Scenario Manager-u?
Na ovom webinaru pokazaću vam kako prevazići to ograničenje i stvoriti analizu osjetljivosti s neograničenim brojem varijabli, koristeći Excel na način koji omogućava kreiranje visoko fleksibilnih "Šta ako..." modela –
i sve to uz pomoć samo jedne formule!
Webinar još nije počeo.
Šta ćete naučiti?
Kreirati scenarije za različite poslovne situacije bez ograničenja broja varijabli.
Poređenje efekata različitih scenarija na rezultat korištenjem samo jedne formule.
Praktične primjere koji pomažu u razumijevanju uticaja promjena na ključne pokazatelje.
Kako depivotirati tablicu u Excelu: vraćanje podataka u izvorni format
U ovom vodiču ćemo objasniti kako “odpivotirati” tablicu u Excelu—a to je tehnika kojom se tablice sažetih podataka vraćaju u izvorni, redoslijedni format. Ovo može biti iznimno korisno kada radimo s pivot tablicama ili uvezenim podacima koji su već sažeti i trebaju se vratiti u oblik sirovih podataka za analizu ili daljnju obradu.
Zašto depivotirati pivot tabelu?
Podaci u pivotiranom formatu obično su organizirani po kategorijama, što omogućuje brzo i lako pregledavanje sažetaka, ali otežava filtriranje, analizu ili daljnje kalkulacije. Odpivotiranje je posebno korisno za:
Vraćanje izvornog formata podataka radi daljnje analize koja zahtijeva nesumirani format.
Reorganizaciju podataka kako bi se lakše radilo s formulama, grafikonima ili alatima kao što su Power Query i Power Pivot.
Primjer Pivotiranih Podataka
Pretpostavimo da imamo tablicu u ovom obliku:
Godina
Kategorija
Prihod Q1
Prihod Q2
Prihod Q3
Prihod Q4
2023
Prodaja
1000 kn
1500 kn
2000 kn
1800 kn
2024
Prodaja
1100 kn
1600 kn
2100 kn
1900 kn
Želimo pretvoriti ove podatke natrag u format s redoslijednim zapisima:
Ciljani Format (Nakon Odpivotiranja)
Cilj je preoblikovati podatke tako da svako tromjesečje (Q1, Q2, itd.) bude u zasebnom retku, kako bismo dobili redoslijedni prikaz koji olakšava analizu. Evo kako bi naš cilj izgledao:
Godina
Kategorija
Tromjesečje
Prihod
2023
Prodaja
Q1
1000 kn
2023
Prodaja
Q2
1500 kn
2023
Prodaja
Q3
2000 kn
2023
Prodaja
Q4
1800 kn
2024
Prodaja
Q1
1100 kn
2024
Prodaja
Q2
1600 kn
2024
Prodaja
Q3
2100 kn
2024
Prodaja
Q4
1900 kn
Ovo je sada redoslijedna tablica s individualnim unosima po tromjesečju, što nam omogućuje lakše filtriranje i analizu.
Primjer depivotiranja
Koraci za Odpivotiranje Pomoću Power Query Alata
Excelov alat Power Query čini ovaj proces jednostavnijim i bržim:
Odaberi Tablicu i Otvori Power Query:
Odaberi tablicu u Excelu.
Na kartici Podaci klikni na Iz tablice/raspona da otvoriš Power Query.
Odabir Stupaca koji će Ostati Neizmijenjeni:
U Power Query prozoru odaberi stupce Godina i Kategorija. Ovo su naši osnovni podaci koje želimo zadržati kao takve.
Depivotiranje Kolona:
S desne strane klikni na Pretvori stupce u retke.
U prozoru odaberi stupce (npr. Prihod Q1, Q2, Q3, Q4) koji sadrže vrijednosti koje želimo pretvoriti u jedan stupac.
Preimenuj Stupce za Jasan Prikaz:
Preimenuj stupac s tromjesečjima u Tromjesečje, a stupac s vrijednostima u Prihod.
Uvozi Podatke u Excel:
Klikni Zatvori i učitaj kako bi se obrađeni podaci vratili u Excel, spremni za daljnju analizu.
Dodatni Savjeti
Ako često radiš s pivotiranim podacima koje je potrebno odpivotirati, vrijedi izraditi makronaredbu koja automatizira ovaj postupak. Power Query također omogućava spremanje i ponovno korištenje upita, što štedi vrijeme kad god naiđeš na sličan izazov.
Zaključak: Korištenje tehnike odpivotiranja omogućava reorganizaciju podataka u izvorni, redoslijedni format, prilagođeniji analizi. Ovaj pristup posebno je koristan kada podatke želimo koristiti u složenijim analizama ili alatima.
Dodana je stranica sa modelom za binomnu logističku regresiju. BLR je statistički model koji se koristi za predviđanje vjerovatnosti da se dogodi jedan od dva moguća ishoda. Za kreiranje modela u Excel formatu kontaktirajte nas putem obrasca na lijevoj strani.
Binomna logistička regresija je statistički model koji se koristi za predviđanje vjerojatnosti dva moguća ishoda na temelju jednog ili više prediktora (neovisnih varijabli). Najčešće se koristi kada je zavisna varijabla kategorizirana u dvije kategorije, poput "da" ili "ne", "uspio" ili "neuspio", te omogućava analizu utjecaja različitih faktora na vjerojatnost određenog ishoda.
Ovaj model koristi logaritamsku funkciju (logit) za povezivanje prediktora s vjerojatnostima, što znači da pretvara linearne odnose u predviđanje vjerodostojnih vjerojatnosti. Binomna logistička regresija široko se primjenjuje u različitim područjima, poput medicine, financija, marketinga i društvenih znanosti, kako bi se donosile bolje odluke na temelju podataka.
Da biste vidjeli kako izvesti binomnu logističku regresiju i interpretirati rezultate u kontekstu vašeg vlastitog skupa podataka, kliknite ovdje 👈.
Excel datoteke koje sadrže pivot tabele često mogu zauzimati puno prostora, posebno ako imaju veliku količinu podataka. Jedan od razloga za to je opcija unutar
Ako ste ikada radili na radnoj knjizi sa više listova jednake strukture, kao što su podaci o prodaji iz različitih regija, znate koliko mukotrpno može biti konsolidirati ili analizirati podatke. Tu na scenu stupaju Excel 3-D formule! 🐺 Ovaj moćni alat omogućava referenciranje iste ćelije ili raspona podataka na više radnih listova bez napora.💪
Šta su 3-D formule?
3-D formula u Excelu povlači podatke iz raspona radnih listova, omogućujući vam da izvršite proračune preko njih bez složenog povezivanja ili ručnog unosa. Umjesto da se referencirate na jednu ćeliju ili raspon na jednom listu, 3-D formule obuhvaćaju definiran set listova.
Na primjer, zamislite da imate radne listove nazvane Sjever, Istok, Jug iZapad a svaki sadrži brojku ukupne prodaje u ćeliji B2. Umjesto da ručno zbrajate podatke sa lista po lista, možete koristiti jednostavnu 3-D formulu poput ove:
Ako ste ikada radili na radnoj knjizi sa više listova jednake strukture, kao što su podaci o prodaji iz različitih regija, znate koliko mukotrpno može biti konsolidirati ili analizirati podatke. Tu na scenu stupaju Excel 3-D formule! 🐺 Ovaj moćni alat omogućava referenciranje iste ćelije ili raspona podataka na više radnih listova bez napora.💪
Šta su 3-D formule?
3-D formula u Excelu povlači podatke iz raspona radnih listova, omogućujući vam da izvršite proračune preko njih bez složenog povezivanja ili ručnog unosa. Umjesto da se referencirate na jednu ćeliju ili raspon na jednom listu, 3-D formule obuhvaćaju definiran set listova.
Na primjer, zamislite da imate radne listove nazvane Sjever, Istok, Jug iZapad a svaki sadrži brojku ukupne prodaje u ćeliji B2. Umjesto da ručno zbrajate podatke sa lista po lista, možete koristiti jednostavnu 3-D formulu poput ove:
=SUM(Sjever:Zapad!B2)
Zašto koristiti 3-D formule?
Učinkovitost: Uštedite vrijeme obavljajući proračune na više listova odjednom.
Tačnost: Smanjite greške u usporedbi s ručnim konsolidiranjem podataka.
Jednostavnost: Jednostavne su za kreiranje i upravljanje, čak i kod velikih radnih knjiga.
Kako kreirati 3-D formulu
Pripremite radnu knjigu: Provjerite jesu li svi radni listovi koje želite uključiti strukturirani na isti način. Na primjer, ako zbrajate prodaju, pobrinite se da su ukupne brojke prodaje u istoj ćeliji (npr. B2) na svim listovima.
Primjer: =SUM(Sjever:Zapad!B2) zbraja podatke iz ćelije B2 na svim radnim listovima od radnog lista Sjever do radnog lista Zapad.
Prikaz rezultata: Ako želite prikazati ukupan rezultat na posebnom listu (npr. listu nazvanom Ukupno), samo unesite formulu na odgovarajuće mjesto na tom listu.
Primjer u praksi
U video primjeru možete vidjeti kako konsolidirati podatke o prodaji iz radnih listova Sjever, Istok, Jug iZapad koristeći funkciju SUM. Cilj: izračunati ukupnu prodaju za sve regije. Pogledajte kako postavljam radnu knjigu, strukturiram listove i korak po korak izrađujem formulu.
Ograničenja i savjeti
Struktura listova je važna: 3-D formule pretpostavljaju dosljednost u izgledu listova. Bilo kakve razlike mogu dovesti do pogrešaka.
Nazivanje radnih listova: Koristite smislena i jednostavna imena listova kako biste izbjegli zabunu prilikom definiranja raspona.
Dinamičko ažuriranje: Dodavanje ili uklanjanje listova unutar definiranog raspona automatski ažurira formulu.
Zaključak
Excel 3-D formule su nezamjenjive za svakoga tko radi s radnim knjigama koje uključuju više listova. Učinkovite su, precizne i jednostavne za učenje. Ako ste spremni unaprijediti svoje Excel vještine, počnite istraživati 3-D formule već danas.
Pogledajte video primjer i javite mi u komentarima kako planirate koristiti 3-D formule u svom radu!